24/3/10

El curioso incidente del perro a medianoche, por Mark Haddon

   El curioso incidente del perro a medianoche  cóntanos a historia de Cristopher Boone, un rapaz de 15 anos un tanto especial: ten memoria fotográfica, é incapaz de mentir  e  vai a unha escola para estudiantes con "necesidades especiais" (un eufemismo que detesta). E é que Cristopher padece o Sídrome de Asperger. Por ese motivo, non soporta que as cousas saian da súa orde específica e ten problemas co contacto físico. Pero un día ocorre algo completamente inesperado: atopa ao can da súa veciña, Wellington, morto e atravesado por unha forca de xardín. Cristopher decídese a facer unha novela policíaca usando o asasinato do can como argumento e misterio principal, contándonos os segredos da súa vida e a súa personalidade. Misterio, drama e, sí, un belisco de humor nesta obra indispensable.


                                                            Álvaro
Información adicional:
Síndrome de Asperger en Wikipedia (castelán)
Síndrome de Asperger en Wikipedia (galego, menos completo)

3 comentarios:

Paula dijo...

Sin duda alguna, "El curioso incidente del perro a medianoche" se convirtió en uno de esos libros que estarán en mi biblioteca personal muy próximamente.
Es un libro ágil, distinto de todos los demás, que sigue unos esquemas deinidos, por el simple hecho de quién cuenta la historia, y que indirectamente muestra la vulnerabilidad de las personas ante situaciones que se viven todos los días, como comer con tu hijo, pero de una forma muy especial: con un niño con síndrome de Asperger (síndrome que me parece fascinante y complicado de tratar)

PRB

Andersen dijo...

Comparto o gusto pola temática, pero tamén pola particular forma da narración, as reiteracións e a suposta sinxeleza expresiva que responden ao punto do vista deste narrador que non pode compartir as emocións dos achegados. A profundidade da obra radica na aprendizaxe da vida e nas persoaxes secundarias (Pai e Nai) que nos fan copartícipes da súa frustración ante Christopher.
Seguirei recomedando para quen aínda non coñeza (¿queda alguén?) o cómic "María y yo" e a peli "Rain man".
Mayte

Lucia dijo...

Es interesante ver el mundo a través de una persona "especial". El libro se me hace algo educativo en cuanto a la enfermedad de Christopher, como si enseñase a tratar con estas personas y a saber cómo actuar. Sabiendo cómo es la vida de una persona así, me parece extraño el comportamiento del padre, algo fuera de razón. Si no quiere que Chris se entere de que le ha mentido sobre su madre y que crea que está muerta, es ilógico guardar las cartas a sabiendas de que las puede encontrar. También está la posibilidad de que su madre aparezca. Si sabe que su hijo necesita orden y que tarda en procesar información, es totalmente irrazonable que pretenda protegerlo mintiendo, ya que al descubrir esa mentira puede romperle los esquemas y hacerle entender demasiadas cosas de golpe. Para mi gusto, el comportamiento del padre es el único punto negativo que encuentro en el libro.

Lucía Rodríguez Vázquez